Ana içeriğe atla

Resimli buton yapimi

Bu derste java ile iki butondan olusan basit bir arayüz olusturacagiz.
Butonlardan birine bir resim ekleyecegiz. Mousela uzerine geldigimizde ise bu resim degisecek.  Amacimiz kisaca bu.
 
Öncelikle yapacagimiz sey botunumuzda kullanacagimiz resimleri (iki tane olacak, biri butonun normal hâli için digeri ise mausla üzerine geldigimiz zamanki hali için) siniflarimizin oldugu klasöre eklemek. Ben hem .jpg hem de .png kullandim. Siz istediginizi kullanabilirsiniz.
 
Sonra gerekli importlari yapiyoruz:
 
import java.awt.FlowLayout;
import javax.swing.Icon;
import javax.swing.ImageIcon;
import javax.swing.JButton;
import javax.swing.JFrame;
 
Simdi Jbuton adinda bir sinif olusturalim. Bu sinifta penceremizin nasil görünecegini ve nelerden olusacagini belirleyecegiz.
publicclass JButon extends JFrame{
               
                private JButton btn1;
                private JButton btn2;
               
                public JButon(){
                               super("Java butonlar");
                               setLayout(new FlowLayout());
                               btn1 = new JButton("Birinci buton");
                               add(btn1);
                              
                               Icon unlem = new ImageIcon(getClass().getResource("unlem.jpg"));
                               Icon unlem2 = new ImageIcon(getClass().getResource("unlem2.png"));
                               //resmin biri unlem.jpg, digeri ise unlem2.png adinda                             
               
                               btn2 = new JButton(null, unlem2); //ilk argüman (null) buton metni için. Onu bos biraktim.
                               btn2.setRolloverIcon(unlem);
                               add(btn2);                             
                              
                }             
}
 
Son olarak yapacagimiz sey ise bir sinif daha olusturup main metodu ile programimizi çalistirmak.
 
publicclass Main {
                publicstaticvoid main(String[] arg){
                               JButon jb = new JButon();
                               jb.setSize(500,300);
                               jb.setVisible(true);
                               jb.setDefaultCloseOperation(JButon.EXIT_ON_CLOSE);
                }
}

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Linux En Az Sistem Gereksinimi İsteyen Dağıtımları Değerlendirilmesi

Linux İşletim Sisteminin Dağıtımlarının En az sistem gereksinimi isteyen sürümleri, değerlendirilmesi aşağıdadır, Değerlendirilen dağıtımlar şunlardır: Ubuntu Xubuntu Lubuntu Damn Small Linux Linux Mint Fedora Opensuse Debian Rat Hat Suse Linux Suse Linux Sistem Gereksinimleri: Pentium 1-4 ya da Xeon; AMD Duron, Athlon (XP, MP ya da 64), Sempron ya da Opteron 256MB RAM 500MB boş disk alanı 800x600 yada üstü resolution Rat Hat Memory Gerekli: 4 GB of memory Önerilen: 8 GB of memory CPU Gerekli: Intel Core processor, 2.4GHz, 512K cache or equivalent Önerilen: Intel multi-core processor, 2.4GHz dual processor, 512K cache or equivalent Storage 5 GB alan temel kurulum için. 40 GB alan Channel başına. 10 GB alan Cache dizini için(/var/cache/rhn) Disk yapılandırması olarak Raid 5 tavsiye edilir. Database İlk kurulum için 12 GB alan önerilir. Client ve channel hesaplamaları ise, 250 KB alan client system başına, 500 KB alan çhannel başına, ayrıca 230 KB channel da...

(C#) Ders 2 - Degisken Tipleri, Degisken Tanimlama ve Operatörler

C# Hakkinda Temel Bilgiler Bu dersimizde C# dili hakkinda temel bilgiler ögrenecegiz. Biraz açarsak bu dersimizde veri tipleri, degiskenler ve operatörleri nasil kullanacagimizla ilgili bilgiler verecegiz. Temel Veri Tipleri ve CTS(Common Type System) Karsiliklari C# da iki çesit veri tipi vardir: Deger Tipleri (Value type) Referans Tipleri(Reference Type) Degiskenler bellekte bulunan verilerdir. Bir degiskeni kullandigimiz zaman o degiskenin bellekte bulundu yerdeki bilgiyi kullaniriz. Deger tipleri veriyi direk olarak bellek bölgesinden alirken referans tipleri baska bir nesneye referans gösterirler. Yani referans tipleri içinde veri degil adres bilgisi tutarlar. Veri tipleri stack dedigimiz bellek bölgesinde tutulurlar, referans tipleri ise heap bellek bölgesinde saklanirlar. int, double, float gibi veri tipleri deger tiplerine örnek gösterilebilir. Herhangi bir sinif türü ise referans tipine örnek gösterilebilir. Deger tipleri birbirine esitlenirken degiskenin ba...

JavaScript ile Popup Pencereleri

Popup pencereleri bir sayfa içinde ek bir pencere açma islemidir. Popup pencereler JavaScript kullanarak açilirlar. Popup pencereler yaygin olarak reklam göstermek amaciyla kullanilir. Diger bir kullanim amaci ise yardim sayfalari tasarlamak içindir. Ihtiyaciniz dogrultusunda farkli amaçlar için kullanilabilirler. Popup pencereler; Sayfa yüklenmesinde,Sayfadan çikildiginda,Kullanici bir linki tikladiginda açilabilir. Sayfa yüklenirken veya kapatilirken bir popup açmak için body etiketi içine asagidaki kodu yazmaniz yeterlidir. Sayfa yüklenirken ? 1 <body onload= "javascript: alert(Load islemi!')" > Sayfa Kapatilirken ? 1 <body onunload= "javascript: alert('UnLoad islemi!')" Link tiklandiginda ? 1 <a href= "javascript: alert('link Tiklandi!')" >Popup Aç!</a> Popup olarak yeni bir pencere açmak istiyorsak window.open() metodunu kullaniriz. Window.open metodun...