Android 6.0 Marshmallow, aradan geçen dört aya rağmen yerinde saymaya devam ediyor!
Google, Android işletim sisteminin halihazırda aktif durumda olan her bir sürümünün en güncel kullanım oranlarını yayınladı. 1 Şubat'ta sona eren aylık dönemi kapsayan bu zaman aralığında Lollipop'un dikkat çekici bir büyüme yakaladığı görülüyor. Diğer yandan en yeni Marshmallowsürümünde ise görece çok daha mütevazi bir artış söz konusu.
Yayınlanan verilere göre Android 6.0 Marshmallow; kullanıma sunulmasının üzerinden dört ay geçmesine rağmen, Android cihazlarınyalnızca yüzde 1.2'si bu sürümle çalışıyor. Bu oran, geçtiğimiz ayla karşılaştırıldığında yüzde 0.5 düzeyinde küçük bir artış anlamına geliyor.
Söz konusu artış düzeyi Marshmallow'un Android 5.0 Lollipop'tan da daha yavaş bir hızla yayıldığına işaret ediyor. Zira Lollipop'un piyasaya sürülmesinin ardından üç ay sonra kullanıcıların yüzde 1.6'sı onu kullanmaya başlamıştı.
Bu ay itibariyle en büyük artışını yaşayan Lollipop, 5.0 ve 5.1 sürümleriyle aktif cihazların yüzde 34.1'inde mevcut durumda. Artık iki buçuk yaşında olan Android 4.4 KitKat ise geçtiğimiz aya göre yüzde 0.6'lık bir düşüş yaşasa da, aktif cihazların yüzde 35.5'inde çalışarak liderliğini koruyor.
Linux İşletim Sisteminin Dağıtımlarının En az sistem gereksinimi isteyen sürümleri, değerlendirilmesi aşağıdadır, Değerlendirilen dağıtımlar şunlardır: Ubuntu Xubuntu Lubuntu Damn Small Linux Linux Mint Fedora Opensuse Debian Rat Hat Suse Linux Suse Linux Sistem Gereksinimleri: Pentium 1-4 ya da Xeon; AMD Duron, Athlon (XP, MP ya da 64), Sempron ya da Opteron 256MB RAM 500MB boş disk alanı 800x600 yada üstü resolution Rat Hat Memory Gerekli: 4 GB of memory Önerilen: 8 GB of memory CPU Gerekli: Intel Core processor, 2.4GHz, 512K cache or equivalent Önerilen: Intel multi-core processor, 2.4GHz dual processor, 512K cache or equivalent Storage 5 GB alan temel kurulum için. 40 GB alan Channel başına. 10 GB alan Cache dizini için(/var/cache/rhn) Disk yapılandırması olarak Raid 5 tavsiye edilir. Database İlk kurulum için 12 GB alan önerilir. Client ve channel hesaplamaları ise, 250 KB alan client system başına, 500 KB alan çhannel başına, ayrıca 230 KB channel da...
Öncelikle uygulamamizin nasil olacagina bir göz atalim: "kare ve daire çizimi" basligiyla, 400-500 ebatinda, ekranimizin 300-100 koordinatlarinda açilan; altinda bize lazim olan tuslarin yesil arka plana yerlestirildigi bir pencere. this .setTitle( "kare ve daire çizimi" ); this .setSize(400,500); this .setLocation(300, 100); Bunlara ilaveten daha bir çok ayar yapabilirdik. Mesela azami pence büyüklügünü-küçüklügünü belirleyebilirdik: this.setMaximumSize(maximumSize); Veya rengini mavi yapabilirdik: this.setBackground(Color.BLUE); ve daha birçok sey… Tuslarimizi su sekilde olusturuyoruz; Button ciz = new Button ( "çiz" ); Button sil = new Button ( "sil" ); Button buyut = new Button ( "+" ); Button kucult = new Button ( "-" ); Simdi bunlarin hareketlerini (tiklaninca ne yapacaklarini) denetleyecek olan merciye, yani ActionListener’e bildirm...
C# da Diziler Diziler için ayni tipteki verilerin tutuldugu bir koleksiyon diyebiliriz. Örnegin integer verinin bir yigin seklinde tutulmasi için dizileri kullaniriz. C# da diziler referans tipinde degiskenlerdendir. C# da tanimlanan tüm diziler System.Array sinifindan türemis bir nesnedir. C# da diziler asagidaki gibi tanimlanir. ? 1 <veri tipi>[] <degisken ismi> = new <veri tipi>[<dizinin boyutu>]; 10 adet integer veri tutan bir dizinin tanim ise ? 1 int [] integerDizi = new int [10]; Bir dizinin boyutlari sabittir ve kullanilmadan önce belirlenmelidir. Dizi boyutunu belirlemek için baska bir degiskende kullanabilirsiniz. ? 1 2 int boyut = 10; int [] integerDizi = new int [boyut]; Diziyi tanimlama ve baslangiç degerlerini atama islemini ayri satirlardada yapabilirsiniz. ? 1 2 int [] integerDizi; integerDizi = new int [10]; Ayrica dizileri tanimlarken, dizi içine atmak istedigin...
Yorumlar
Yorum Gönder