Ana içeriğe atla

merika'da Drone sahipleri Drone'larını 21 Aralıktan itibaren başlayan bir süreç içerisinde devletin oluşturduğu bir veritabanına kayıt ettirmek zorundalar.

Drone Uçurmak Artık İzin Gerektiriyor
21 Aralıktan itibaren alınan herhangi bir Drone, ilk açık uçuşundan önce Amerikan Federal Havacılık Kurulu(FAA)‘na kayıt edilmek zorunda. Mevcut Drone sahipleri 19 Şubat 2016 tarihine kadar kendi hobi uçağını kaydetmekle yükümlü. İlk 30 gün içerisinde uçaklarını kaydettirenlerden teşvik amaçlı ücret alınmayacağı belirtiliyor.
Habere göre Amerikan Hükumeti, kendi ülkesinde son zamanlarda meydana gelen izinsiz ve tehlikeli Drone uçuşlarının önüne geçmek istiyor. FAA sözcüsü Les Dorr, kaydı reddedenler için 27.500$’a kadar sivil cezalar, şiddetli vakalarda ise 250.000$ para cezası ve üç yıl hapis cezası uygulanabileceğini söylüyor.
13 yaşından büyük kullanıcılar Drone’larını kendileri kaydettirebilecek ve ebeveynler ise küçük çocukları adına kendileri kayıt olabilecek.
Her Drone cihazı üzerinde kolaylıkla görüntülenebilecek benzersiz bir kimlik numarası verilecek. FAA sürecin akıcı ve kullanıcı dostu olacağını belirtti.
drones
FAA Drone kullanım kuralları ve drone uçuş izinleri ise şu şekilde belirlenmiş
* 120m altında uçuş yapılması,
* Kullanan kişinin her zaman görülebilir durumda olması,
* İnsanlı uçakların yakınından asla uçulmaması,
* İnsanlar, stadyum veya spor etkinlikleri yapan grupların üzerinden asla uçulmaması,
* İtfaiye, acil servis gibi aciliyet gerektiren çalışanların yakınından asla uçulmaması.
drone-faa
FAA, Federal Havacılık Kurulu Nedir?
FAA, Federal Havacılık Kurulu, resmi adıyla Federal Aviation Administration ABD ulaştırma bakanlığına bağlı, Amerika hava sahası içinde hava ve havacılıkla ilgili her türlü uçuş, uçak, üretim, müdahale, etkinlik ve geçerli güvenlik mevzuatlarının takibi ve uygulamasını kontrol edip, kısaca ABD’de hava güvenliğini sağlayan federal kuruluştur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Linux En Az Sistem Gereksinimi İsteyen Dağıtımları Değerlendirilmesi

Linux İşletim Sisteminin Dağıtımlarının En az sistem gereksinimi isteyen sürümleri, değerlendirilmesi aşağıdadır, Değerlendirilen dağıtımlar şunlardır: Ubuntu Xubuntu Lubuntu Damn Small Linux Linux Mint Fedora Opensuse Debian Rat Hat Suse Linux Suse Linux Sistem Gereksinimleri: Pentium 1-4 ya da Xeon; AMD Duron, Athlon (XP, MP ya da 64), Sempron ya da Opteron 256MB RAM 500MB boş disk alanı 800x600 yada üstü resolution Rat Hat Memory Gerekli: 4 GB of memory Önerilen: 8 GB of memory CPU Gerekli: Intel Core processor, 2.4GHz, 512K cache or equivalent Önerilen: Intel multi-core processor, 2.4GHz dual processor, 512K cache or equivalent Storage 5 GB alan temel kurulum için. 40 GB alan Channel başına. 10 GB alan Cache dizini için(/var/cache/rhn) Disk yapılandırması olarak Raid 5 tavsiye edilir. Database İlk kurulum için 12 GB alan önerilir. Client ve channel hesaplamaları ise, 250 KB alan client system başına, 500 KB alan çhannel başına, ayrıca 230 KB channel da...

(C#) Ders 2 - Degisken Tipleri, Degisken Tanimlama ve Operatörler

C# Hakkinda Temel Bilgiler Bu dersimizde C# dili hakkinda temel bilgiler ögrenecegiz. Biraz açarsak bu dersimizde veri tipleri, degiskenler ve operatörleri nasil kullanacagimizla ilgili bilgiler verecegiz. Temel Veri Tipleri ve CTS(Common Type System) Karsiliklari C# da iki çesit veri tipi vardir: Deger Tipleri (Value type) Referans Tipleri(Reference Type) Degiskenler bellekte bulunan verilerdir. Bir degiskeni kullandigimiz zaman o degiskenin bellekte bulundu yerdeki bilgiyi kullaniriz. Deger tipleri veriyi direk olarak bellek bölgesinden alirken referans tipleri baska bir nesneye referans gösterirler. Yani referans tipleri içinde veri degil adres bilgisi tutarlar. Veri tipleri stack dedigimiz bellek bölgesinde tutulurlar, referans tipleri ise heap bellek bölgesinde saklanirlar. int, double, float gibi veri tipleri deger tiplerine örnek gösterilebilir. Herhangi bir sinif türü ise referans tipine örnek gösterilebilir. Deger tipleri birbirine esitlenirken degiskenin ba...

JAVA'da if - else kosul yapisi

Programlama deyince degiskenlerden sonra akla ilk gelen  if-else  bloklaridir. Programimizi  if-else  kosul yapisi ile yönlendiririz. Velhasil bu yapiyi iyi bilmeden olmaz. Bütün programlama dillerinde mantik aynidir; fakat sözdiziminde ( syntax ) ufak farklar mevcuttur. Java'da  if-else  kosul yapisi genel olarak su sekildedir:   if  ( boolean ) true  ise else false  ise   Görüldügü üzere denetim  boolean  ifade üzerine kurulu.  Boolean  bir ifade iki degerden birini alir:  true  ya da false.  Deger  true  ise sunu yap, degilse bunu yap. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli sey  boolean  bir ifade kullanmak. Örneklere geçmeden önce, hayati önem tasiyan karsilastirma ifadelerine kisaca deginmek istiyorum. <, <=, >, >=, == (esitse), =! (esit degilse)   Örnek: int sayi=5; if (sayi==5) System.out.println("sayi=5");   Simd...