Ana içeriğe atla

Resimli buton yapimi

Bu derste java ile iki butondan olusan basit bir arayüz olusturacagiz.
Butonlardan birine bir resim ekleyecegiz. Mousela uzerine geldigimizde ise bu resim degisecek.  Amacimiz kisaca bu.
 
Öncelikle yapacagimiz sey botunumuzda kullanacagimiz resimleri (iki tane olacak, biri butonun normal hâli için digeri ise mausla üzerine geldigimiz zamanki hali için) siniflarimizin oldugu klasöre eklemek. Ben hem .jpg hem de .png kullandim. Siz istediginizi kullanabilirsiniz.
 
Sonra gerekli importlari yapiyoruz:
 
import java.awt.FlowLayout;
import javax.swing.Icon;
import javax.swing.ImageIcon;
import javax.swing.JButton;
import javax.swing.JFrame;
 
Simdi Jbuton adinda bir sinif olusturalim. Bu sinifta penceremizin nasil görünecegini ve nelerden olusacagini belirleyecegiz.
publicclass JButon extends JFrame{
               
                private JButton btn1;
                private JButton btn2;
               
                public JButon(){
                               super("Java butonlar");
                               setLayout(new FlowLayout());
                               btn1 = new JButton("Birinci buton");
                               add(btn1);
                              
                               Icon unlem = new ImageIcon(getClass().getResource("unlem.jpg"));
                               Icon unlem2 = new ImageIcon(getClass().getResource("unlem2.png"));
                               //resmin biri unlem.jpg, digeri ise unlem2.png adinda                             
               
                               btn2 = new JButton(null, unlem2); //ilk argüman (null) buton metni için. Onu bos biraktim.
                               btn2.setRolloverIcon(unlem);
                               add(btn2);                             
                              
                }             
}
 
Son olarak yapacagimiz sey ise bir sinif daha olusturup main metodu ile programimizi çalistirmak.
 
publicclass Main {
                publicstaticvoid main(String[] arg){
                               JButon jb = new JButon();
                               jb.setSize(500,300);
                               jb.setVisible(true);
                               jb.setDefaultCloseOperation(JButon.EXIT_ON_CLOSE);
                }
}

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Linux En Az Sistem Gereksinimi İsteyen Dağıtımları Değerlendirilmesi

Linux İşletim Sisteminin Dağıtımlarının En az sistem gereksinimi isteyen sürümleri, değerlendirilmesi aşağıdadır, Değerlendirilen dağıtımlar şunlardır: Ubuntu Xubuntu Lubuntu Damn Small Linux Linux Mint Fedora Opensuse Debian Rat Hat Suse Linux Suse Linux Sistem Gereksinimleri: Pentium 1-4 ya da Xeon; AMD Duron, Athlon (XP, MP ya da 64), Sempron ya da Opteron 256MB RAM 500MB boş disk alanı 800x600 yada üstü resolution Rat Hat Memory Gerekli: 4 GB of memory Önerilen: 8 GB of memory CPU Gerekli: Intel Core processor, 2.4GHz, 512K cache or equivalent Önerilen: Intel multi-core processor, 2.4GHz dual processor, 512K cache or equivalent Storage 5 GB alan temel kurulum için. 40 GB alan Channel başına. 10 GB alan Cache dizini için(/var/cache/rhn) Disk yapılandırması olarak Raid 5 tavsiye edilir. Database İlk kurulum için 12 GB alan önerilir. Client ve channel hesaplamaları ise, 250 KB alan client system başına, 500 KB alan çhannel başına, ayrıca 230 KB channel da

( C#) Ders 4 - Diziler, Çok Boyutlu Diziler, Düzenli ve Düzensiz Çok Boyutlu Diziler Nasil Kullanilir. foreach Döngüsünün Kullanimi.

C# da Diziler Diziler için ayni tipteki verilerin tutuldugu bir koleksiyon diyebiliriz. Örnegin integer verinin bir yigin seklinde tutulmasi için dizileri kullaniriz. C# da diziler referans tipinde degiskenlerdendir. C# da tanimlanan tüm diziler System.Array sinifindan türemis bir nesnedir. C# da diziler asagidaki gibi tanimlanir. ? 1 <veri tipi>[] <degisken ismi> = new <veri tipi>[<dizinin boyutu>]; 10 adet integer veri tutan bir dizinin tanim ise ? 1 int [] integerDizi = new int [10]; Bir dizinin boyutlari sabittir ve kullanilmadan önce belirlenmelidir. Dizi boyutunu belirlemek için baska bir degiskende kullanabilirsiniz. ? 1 2 int boyut = 10; int [] integerDizi = new int [boyut]; Diziyi tanimlama ve baslangiç degerlerini atama islemini ayri satirlardada yapabilirsiniz. ? 1 2 int [] integerDizi; integerDizi = new int [10]; Ayrica dizileri tanimlarken, dizi içine atmak istedigin

JavaScript ile Popup Pencereleri

Popup pencereleri bir sayfa içinde ek bir pencere açma islemidir. Popup pencereler JavaScript kullanarak açilirlar. Popup pencereler yaygin olarak reklam göstermek amaciyla kullanilir. Diger bir kullanim amaci ise yardim sayfalari tasarlamak içindir. Ihtiyaciniz dogrultusunda farkli amaçlar için kullanilabilirler. Popup pencereler; Sayfa yüklenmesinde,Sayfadan çikildiginda,Kullanici bir linki tikladiginda açilabilir. Sayfa yüklenirken veya kapatilirken bir popup açmak için body etiketi içine asagidaki kodu yazmaniz yeterlidir. Sayfa yüklenirken ? 1 <body onload= "javascript: alert(Load islemi!')" > Sayfa Kapatilirken ? 1 <body onunload= "javascript: alert('UnLoad islemi!')" Link tiklandiginda ? 1 <a href= "javascript: alert('link Tiklandi!')" >Popup Aç!</a> Popup olarak yeni bir pencere açmak istiyorsak window.open() metodunu kullaniriz. Window.open metodun