Ana içeriğe atla

Java Arayüz (GUI) Uygulamasi ve ActionListener sinifi

Öncelikle iki sinif olusturuyorum. Biri JavaGUI. Bu sinifta penceremiz hakkinda bilgiler mevcut olacak.
Dört tane textfield olusturacagim. Biri bos, ikincisinda herhangi bir sey yazili, üçüncüsünde silinmez yazi olacak, digeri ise harf yerine sifre seklinde noktalar gösterecek.
 
Ikinci sinifim ise main metodunu içeren, Uygula adinda bir sinif.
 
Uygulamamizin amaci ‘enter’e basildiginda textfield’lerde yazili olan metni mesaj kutusunda göstermek. Eger butona tiklanmissa “tiklandi” seklinde bir mesaj olacak bu.
 
import java.awt.*;
import java.awt.event.ActionEvent;
import java.awt.event.ActionListener;
import javax.swing.JButton;
import javax.swing.JFrame;
import javax.swing.JOptionPane;
import javax.swing.JPasswordField;
import javax.swing.JTextField;
 
public class JavaGUI extends JFrame{
                private JTextField txt1;
                private JTextField txt2;
                private JTextField txt3;
                private JPasswordField txtSifre;
                private JButton btnTest;
               
                public JavaGUI(){
                               super("GUI uygulamasi");
                               setLayout(new FlowLayout());
                              
                               txt1 = new JTextField(10); //10 sayisi textfield’in uzunluk birimidir.
                               add(txt1);              
                              
                               txt2 = new JTextField("Bir seyler yaz", 10);
                               add(txt2);                              
                              
                               txt3 = new JTextField("silinmez yazi", 20);
                               txt3.setEditable(false);
                               add(txt3);                              
                              
                               txtSifre = new JPasswordField("sifre", 10);
                               add(txtSifre);                        
                              
                               btnTest = new JButton("tikla");
                               add(btnTest);
                              
                               thehandler handler = new thehandler();
                               txt1.addActionListener(handler);
                               txt2.addActionListener(handler);
                               txt3.addActionListener(handler);
                               txtSifre.addActionListener(handler);
                               btnTest.addActionListener(handler);
                }
               
                private class thehandler implements ActionListener{
                              
                               public void actionPerformed(ActionEvent event){
                                              
                                               String s = "";
                                              
                                               if(event.getSource()==txt1)
                                                                              s = "Metin alani 1: " + event.getActionCommand();                                          
                                               elseif (event.getSource()==txt2)
                                                               s = "Metin alani 2: " + event.getActionCommand();
                                               elseif (event.getSource()==txt3)
                                                               s = "Metin alani 3: " + event.getActionCommand();                                          
                                               else if (event.getSource()==txtSifre)
                                                               s="sifre alani: " + event.getActionCommand();                                                 
                                               else if(event.getActionCommand().equals("tikla"))
                                                               s = "butona tiklandi";
                                                
                                                JOptionPane.showMessageDialog(null, s);
                               }
                }
}
 
Main metodunun oldugu sinif:
 
import javax.swing.JFrame;
 
 
public class Uygulama {
                public static void main(String[] agrs){
                               JavaGUI jg = new JavaGUI();
                               jg.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE); //programi kapatmak için gereken kod.
                               jg.setSize(400,200);
                               jg.setVisible(true);                
                }
}

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Linux En Az Sistem Gereksinimi İsteyen Dağıtımları Değerlendirilmesi

Linux İşletim Sisteminin Dağıtımlarının En az sistem gereksinimi isteyen sürümleri, değerlendirilmesi aşağıdadır, Değerlendirilen dağıtımlar şunlardır: Ubuntu Xubuntu Lubuntu Damn Small Linux Linux Mint Fedora Opensuse Debian Rat Hat Suse Linux Suse Linux Sistem Gereksinimleri: Pentium 1-4 ya da Xeon; AMD Duron, Athlon (XP, MP ya da 64), Sempron ya da Opteron 256MB RAM 500MB boş disk alanı 800x600 yada üstü resolution Rat Hat Memory Gerekli: 4 GB of memory Önerilen: 8 GB of memory CPU Gerekli: Intel Core processor, 2.4GHz, 512K cache or equivalent Önerilen: Intel multi-core processor, 2.4GHz dual processor, 512K cache or equivalent Storage 5 GB alan temel kurulum için. 40 GB alan Channel başına. 10 GB alan Cache dizini için(/var/cache/rhn) Disk yapılandırması olarak Raid 5 tavsiye edilir. Database İlk kurulum için 12 GB alan önerilir. Client ve channel hesaplamaları ise, 250 KB alan client system başına, 500 KB alan çhannel başına, ayrıca 230 KB channel da

( C#) Ders 4 - Diziler, Çok Boyutlu Diziler, Düzenli ve Düzensiz Çok Boyutlu Diziler Nasil Kullanilir. foreach Döngüsünün Kullanimi.

C# da Diziler Diziler için ayni tipteki verilerin tutuldugu bir koleksiyon diyebiliriz. Örnegin integer verinin bir yigin seklinde tutulmasi için dizileri kullaniriz. C# da diziler referans tipinde degiskenlerdendir. C# da tanimlanan tüm diziler System.Array sinifindan türemis bir nesnedir. C# da diziler asagidaki gibi tanimlanir. ? 1 <veri tipi>[] <degisken ismi> = new <veri tipi>[<dizinin boyutu>]; 10 adet integer veri tutan bir dizinin tanim ise ? 1 int [] integerDizi = new int [10]; Bir dizinin boyutlari sabittir ve kullanilmadan önce belirlenmelidir. Dizi boyutunu belirlemek için baska bir degiskende kullanabilirsiniz. ? 1 2 int boyut = 10; int [] integerDizi = new int [boyut]; Diziyi tanimlama ve baslangiç degerlerini atama islemini ayri satirlardada yapabilirsiniz. ? 1 2 int [] integerDizi; integerDizi = new int [10]; Ayrica dizileri tanimlarken, dizi içine atmak istedigin

JavaScript ile Popup Pencereleri

Popup pencereleri bir sayfa içinde ek bir pencere açma islemidir. Popup pencereler JavaScript kullanarak açilirlar. Popup pencereler yaygin olarak reklam göstermek amaciyla kullanilir. Diger bir kullanim amaci ise yardim sayfalari tasarlamak içindir. Ihtiyaciniz dogrultusunda farkli amaçlar için kullanilabilirler. Popup pencereler; Sayfa yüklenmesinde,Sayfadan çikildiginda,Kullanici bir linki tikladiginda açilabilir. Sayfa yüklenirken veya kapatilirken bir popup açmak için body etiketi içine asagidaki kodu yazmaniz yeterlidir. Sayfa yüklenirken ? 1 <body onload= "javascript: alert(Load islemi!')" > Sayfa Kapatilirken ? 1 <body onunload= "javascript: alert('UnLoad islemi!')" Link tiklandiginda ? 1 <a href= "javascript: alert('link Tiklandi!')" >Popup Aç!</a> Popup olarak yeni bir pencere açmak istiyorsak window.open() metodunu kullaniriz. Window.open metodun